WIADOMOŚCI

Wzmacniamy odporność na jesień – jak uniknąć przeziębień?

Wrzesień i październik to nie tylko powrót do rutyny po wakacyjnych wyjazdach, ale też początek częstszych infekcji. Dlatego warto zadbać o wzmocnienie odporności jak najszybciej.

Postaw na warzywa i owoce

Dbając o zachowanie odporności, należy zwrócić uwagę na szereg czynników, a jednym z najważniejszych jest właściwie zbilansowana dieta, bogata w warzywa i owoce. Cukier osłabia organizm i jest świetnym środowiskiem do rozwoju choroby, dlatego warto ograniczyć go w diecie do minimum.

Dobrze natomiast spożywać bogate w witaminy warzywa: marchew, brokuły, kiszonki, cytrynę, acerolę, dziką różę, natkę pietruszki, paprykę, szpinak. Wbrew pozorom to nie cytryna jest najbogatszym źródłem witaminy C, którą zaleca się w celu zbudowania odporności. Garść dzikiej róży zawiera tyle witaminy C co 34 cytryny.

Ogranicz używki

Warto także wykluczyć z diety używki takie jak kawa, papierosy i alkohol. Ten ostatni niszczy w limfie komórki odpornościowe, a kawa wypłukuje z organizmu ważne minerały i witaminy.

Czosnek i cebula mają silne działanie bakteriobójcze, wzmacniają układ odpornościowy i działają profilaktycznie – ważne, aby jeść je na surowo, a nie przetworzone.

W okresie wzmożonych przeziębień wprowadzenie na stałe do diety tranu pozwoli wzmocnić organizm – zawiera witaminy A, D, jod, nienasycone kwasy tłuszczowe, lecytynę, fosfor.

Prowadź higieniczny tryb życia

Co jeszcze pomoże wzmocnić organizm i zbudować odporność? Zdrowy, odpowiednio długi sen, możliwe ograniczanie stresu, ruch na świeżym powietrzu i hartowanie organizmu, strój dobrany adekwatnie do pogody (przegrzewanie się nie sprzyja zachowaniu odporności).

Warto wprowadzić do diety i trybu życia kilka prostych zmian, które mogą skutecznie wzmocnić odporność. Dzięki takiej profilaktyce ta jesień nie upłynie pod znakiem nieustannych wizyt u lekarze i w aptece.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *