„Dobry start” to świadczenie pieniężne dla uczniów w postaci środków finansowych 300 zł, przyznawanych na początku każdego roku szkolnego. Począwszy od roku 2021/2022 nastąpi zmiana w składaniu wniosków. Poznaj szczegóły.
Świadczenia „Dobry start” przysługuje każdemu uczącemu się dziecku do ukończenia 20. roku życia oraz 24. roku życia w przypadku dzieci z niepełnosprawnością. Nie jest ona uzależnione od dochodu na członka rodziny.
Wsparcie w postaci 300 zł nie jest przyznawane z automatu, należy corocznie złożyć wniosek. W tym roku szkolnym zmianie ulega sposób składania wniosku. Świadczenia będzie przyznawał i wypłacał Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Proces ma być w pełni zautomatyzowany i zastąpi tym samym przyznawanie środków przez gminne i powiatowe organy właściwe.
Kolejna ważna zmian to fakt, że wnioski o świadczenie „Dobry start” będzie można składać wyłącznie drogą elektroniczną, a proces wypłaty będzie odbywał się bezgotówkowo na wskazane konto bankowe.
Jak składać wniosek o 300 plus? Za pośrednictwem jednego z trzech kanałów:
- Portal Informacyjno-usługowy Emp@tia na stronie https://empatia.mpips.gov.pl/
- Bankowość elektroniczna
- Portal PUE ZUS https://www.zus.pl/portal/logowanie.npi
Masz dodatkowe pytania? Szczegółowe informacje są udzielane pod numerem telefonu 22 290-22-02.
Wejdź też na stronę: https://www.zus.pl/baza-wiedzy/program-dobry-start
Pamiętaj, składając wniosek w lipcu lub sierpniu, otrzymasz pieniądze do 30. września. Końcowy termin składania wniosku to 30 listopada.
fot. pixaby,com/Darkmoon_Art